دانشگاه دان روسیه

آموزش عالی در چین

چین یکی از کشورهای در حال رشد سریع است وه در جهت آموزش عالی در چین سالانه دانشجویان زیادی جذب می کند.

 چین به عنوان یکی از قطب های اقتصادی جهان و رشد چشمگیر در دانشگاه ها همچنین بهع یکی از قطب های آموزشی عالی در چین تبدیل شده است.

در طی چند دهه ی گذشته تعداد دانشجویانی که از خارج از کشور برای آموزش عالی در چین اقدام می کنند بسیار افزایش یافته، و هر ساله تعداد این دانشجویان رو به افزایش است. 

در چین تغداد برنامه ریزی های تحصیلی و سزمایه گذاری در آموزش عالی در چین افزایش یافته است. 

هدف از آموزش عالی در چین وجود متخصصان برای توسعه بخش های مختلف این کشور است. آموزش و پرورش چین بزرگترین نظام آموزشی در جهان است.

 در سال 1986 دولت چین قانون 9 سال تحصیل را برای همه ی کودکان اجباری کرد. در ماه مارس 2018 دولت چین اعلام کرد که مجموعاً 489.200 دانشجوی بین المللی در سال 2017 در چین تحصیل کرده اند. 

دانشجویان بین المللی در چین در بیش از 935 موسسه آموزش عالی در چین ثبت نام کرده اند. چین دارای سابقه طولانی در زمینه ارائه آموزش به دانشجویان بین المللی است. 

که دردبیرستان ها و دانشگاه های چین تحصیل کرده اند. بخش آموزش عالی در چین نیز در حال رشد است. چین درصد تحصیلات دانشگاهی خود را در آموزش عالی به میزان 20 درصد افزایش داده است که 1.4 درصد از سال 1978 تا کنون افزایش یافته است.

آموزش عالی در چین
آموزش عالی در چین

 

مقاطع آموزشی دانشگاهی 

مقطع آموزش کاردانی چین

دوره کاردانی در چین تقریباً سه ساله است. حداقل زمان لازم جهت اتمام این دوره سه سال می باشد . دانش آموزانی که موفق به اتمام مقطع تکمیلی متوسطه ظرف مدت زمان 2 سال شوند ، می توانند پس از قبولی در آزمون ورودی به مقاطع آموزشی دانشگاهی وارد شوند که توسط مؤسسات تخصصی و پلی تکنیک برگزار می گردد .

مقطع آموزش کارشناسی چین 

مقطع کارشناسی شامل بر یک دوره 4 ساله آموزشی برای دانشجویان در دانشگاه ها یا دانشکده ها می باشد که مدت زمان تحصیل در دانشکده های پزشکی و برخی از مؤسسات پلی تکنیک 5 ساله خواهد بود . دانش آموزانی که به اتمام مقطع تکمیلی متوسطه طی 3 سال نائل آیند می توانند پس از قبولی در آزمون ورودی در این دوره ادامه تحصیل دهند . دانشگاه ها ، مؤسسات تخصصی و پلی تکنیک ها ارائه دهنده برنامه های آموزشی  در مقطع آموزش کارشناسی چین می باشند .

مقطع آموزشی کارشناسی ارشد چین 

 دانشجویان میتوانندپس ازگذراندن از دو ونیم تا سه سال تحصیلی مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند. مقطع  آموزشی کارشناسی ارشد چین شامل کار عملی ، نوشتن و دفاع از پایان نامه / تز می باشد . عمده دانشجویانی که از مدرک کارشناسی برخوردار می باشند در این مقطع پذیرفته خواهند شد .

مقطع آموزشی دکتری چین 

دانشنامه دکتری حداقل ظرف مدت زمان سه سال تکمیل می شود. دانشجویان مقطع آموزشی دکتری چین ملزم به ارائه رساله آموزشی در جهت اثبات برخورداری توانایی انجام تحقیقات مستقل و تلاش خلاق و چشمگیری در رشته تحصیلی مربوطه می باشند . گفتنی است ، تنها دانشجویانی که از مدرک  کارشناسی ارشد یا مدرک معادل آن برخوردار می باشند ، در این مقطع پذیرفته  خواهند شد.

آموزش عالی در چین
آموزش عالی در چین

مقطع آموزشی فوق دکتری چین 

ازسال 1985، کشور چین به طراحی و تبیین نظام فوق دکتری مبادرت نموده و ظرف 16 سال اخیر به موفقیتهای چشمگیری در مقطع آموزشی فوق دکتری چین دست یافته است.

آموزش عالی آزاد چین

در سپتامبر 1992 نخستین دانشگاه آزاد کشور چین در شانگ های افتتاح گردید. از جمله مهمترین رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به علوم کاربردی، کامپیوتر، تجارت بین الملل و حسابداری اشاره نمود.

تحقیقات علمی و آموزشی چین 

آموزشهای ارائه شده در دانشگاه های چین کاملا مطابق برنامه های آموزشی است که بر کنفرانس ، مباحثه آزاد کلاسی ، کلاسهای آموزشی و مشاوره ای مشتمل می گردد . همزمان با آغاز کلاسهای درسی آموزش های دیگر من جمله تدریس تئوریک ، بازدید علمی ، تدریس عملی و تحقیقات اجتماعی نیز ارائه می گردد. جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان، کتابخانه های دانشگاه فعال می باشند تا دانشجویان اهل تحقیق و مطالعه پرورش یابند . کلیه مراکز آموزش عالی با تجهیزات پیشرفته مجهز شده  تا برنامه های آموزشی قابل اجرا باشند تعداد 3402 موسسه تحقیقاتی در دانشگاه های کشور فعالیت خواهند داشت تا نیاز های مختلف کشور را مرتفع سازند .از سال 1984 دولت 104 آزمایشگاه و 58 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه های کشور تاسیس نموده و هزینه هنگفتی جهت اجرای طرح های تحقیقاتی در نظر گرفته شده است.

نظام اداری – آموزشی چین 

کمیسیون آموزشی چین از جمله مهم ترین نهادهای دست اندرکار رسیدگی به امور دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است که عهده دار مسوولیت نظارت بر مؤسسات آموزشی بجز مدارس نظامی و نظارت بر برنامه های آموزشی ، انتشار کتب درسی و تدوین قوانین ویژه به دانشگاه ها می باشد .

نهادهای مرکزی آموزش عالی چین 

دوره های کارشناسی ارشد و دکتری که در دانشکده ها ، دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی برگزار می گردد تحت نظارت ، مدیریت و سازماندهی وزارت علوم قرار گرفته است علاوه بر این ، وزارت کشور و وزارت علوم عهده دار مسئولیت توسعه سیاست گذاری ، اصلاح و مدیریت آموزش عالی چین می باشند . دانشگاه های خصوصی نیز بسرعت در حال گسترش می باشند .

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در چین 

تحصیل در ترکیه

بورسیه ترکیه

بورسیه چین

پزشکی و دندانپزشکی چین

پزشکی و دندانپزشکی ترکیه

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone