اخذ بورسیه تحصیلی در چین

برای اخذ بورسیه تحصیلی در چین می توانید از ژانویه تا آوریل هر سال درخواست بورسیه تحصیلی در چین کنید. در چین هر یک از بورسیه های تحصیلی در چین دارای مشخصات خاصی است.  نتیجه اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی در چین حدود 45 روز بعد مشخص می شود.

اخذ بورسیه تحصیلی یکی از مواردی است که توجه بسیاری از کسانی که قصد تحصیل در خارج از ایران را دارند به خود معطوف کرده است انواع بورسیه میباشد .

دریافت بورسیه تحصیلی در چین شامل کمک های مالی می شود که از سوی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دانشجویان داده میشود و دانشجو نیازی به بازپرداخت آن ندارد .

اخذ بورسیه تحصیلی در چین ممکن است از سوی دانشگاه ، وزارت علوم ، دولت و یا از سوی مراکز و شرکت های خصوصی پرداخت گردد .

اینکه چگونه می توان برای اخذ بورسیه تحصیلی در چین اقدام نمود سوالی است که ممکن است در ذهن تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در خارج ایجاد شود .

کشور چین هم مانند بسیاری از دیگر کشورها به منظور ارتقاء سطح علمی دانشگاهها و تبادل علمی فرهنگی با دیگر کشورها اقدام به دادن بورسیه به متقاضیان خارجی نموده است .

چه کسانی واجد شرایط برنامه بورس تحصیلی دولت چین هستند؟


  شهروند کشوری غیر از جمهوری خلق چین باشید و از سلامتی جسمی و روحی خوبی برخوردار باشید.

 هنگام درخواست برنامه های کارشناسی ، فارغ التحصیل دبیرستان زیر 25 سال  و به زبان انگلیسی یا چینی آشنایی داشته باشند

برای برنامه های کارشناسی ارشد ، یک لیسانس زیر 35 سال و دارای آیلتس 6  باشند.

برای دوره های دکترا ، دارنده مدرک کارشناسی ارشد زیر 40 سال ، دارای آیلتس 6  همچنین برای پذیرش در دانشگاههای تایید وزارت علوم ایران لااقل دو مقاله در مجلات بین المللی به چاپ رسانده باشند.

بورس تحصیلی چین

چین طی سالهای اخیر به عنوان مقصد بهترین مکان برای متقاضیان بین المللی بورسیه تبدیل شده است. از سال 2013، چین محبوب ترین کشور در آسیا برای دانشجویان خارجی بوده است و رتبه سوم را در بین کشورها طی این سالها از آن خود کرده بود. از سال 2018 کشور چین رتبه دوم در جهان از لحاظ داشتن دانشگاه ها بدست آورد.

برنامه بورس تحصیلی دولت چین شامل ارائه هر دو بورس تحصیلی کامل (که کاملترین آن CSC نامیده می شود) و بورس تحصیلی جزئی به دانشجویان خارجی بعنوان کمک هزینه تحصیلی به تصویب دولت چین رسیده است. طبق مقررات مندرج برنامه های کارشناسی دانشجویان بین المللی به زبان چینی آموزش داده می شود.

اخذ بورسیه تحصیلی در چین

متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در چین که آشنایی به زبان چینی ندارند آمادگی کالج را برای یک یا دو سال قبل از شروع تحصیلات عالی در چین نظر بگیرند. پس از قبولی در آزمون HSK می توانند تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کنند. 

برخی از دانشگاه های چین که امکان برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی را برای دانشجویان عمومی و ارشد به زبان انگلیسی را دارا هستند در بررسی این متقاضیان برای بورسیه چین ارائه مدرک زبان معتبر الزامی است. دانشجویان بورس تحصیلی باید در مدت زمان مقرر، تحصیل خود را به پایان رسانند؛ مدت زمان برای بورس تحصیلی مشخص شده در پذیرش قید شده است.

بورسیه تحصیلی چین چقدر ارزش دارد؟

بورسیه تحصیلی جزئی و کامل وجود دارد. آنها می توانند شامل بخشی یا تمام هزینه های تحصیل، اقامت، و برخی از آنها هر ماه هزینه های زندگی را بپردازند که می تواند تا 30000 دلار آمریکا ارزش داشته باشد.

زمان درخواست

متقاضیان بورسیه چین باید هر ساله طی زمان درخواست مشخص از ماه ژانویه تا آوریل مدارک خود را جهت بررسی کمیته های مربوطه به دانشگاه و یا مراکز و موسسات آموزش ارسال نمایند .

معیار ها و الزامات 

متقاضیان بورسیه چین باید شهروندان غیر چینی باشند و از معیار ها و الزامات مهم  اینکه دارای سلامت کامل باشند.

زمینه تحصیل و محدودیت سن

  • متقاضیان بورسیه چین دوره کارشناسی باید دیپلم دبیرستان را با معدل تحصیلی خوب و حداکثر 25 سال سن داشته باشند.
  • متقاضی بورسیه چین دوره کارشناسی ارشد باید دارای مدرک لیسانس باشند و کمتر از 35 سال داشته باشند.
  • متقاضیان بورسیه چین برنامه دکترا باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و زیر 40 سال باشند.
  • متقاضی بورسیه چین برنامه آموزش چینی باید دیپلم دبیرستان داشته باشند و کمتر از 35 سال داشته باشند. 
  • متقاضیان بورسیه چین برنامه تحصیلی عمومی باید حداقل دو سال تحصیل در مقطع کارشناسی را کامل کرده و زیر 45 سال داشته باشند .
  • متقاضی بورسیه چین برنامه تحصیلی ارشد پست داک باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و مدرک دکتری استادیار یا بالاتر باشند و کمتر از 50 سال سن داشته باشند.

ارزش بورس تحصیلی چین

اخذ بورسیه تحصیلی در چین شامل هزینه ثبت نام، هزینه تحصیل، هزینه آزمایش، هزینه کارآموزی و هزینه مواد اولیه آموزشی، هزینه اقامت برای خوابگاه در محوطه دانشگاه، کمک هزینه زندگی، هزینه خدمات پزشکی سرپایی، برنامه جامع بیمه درمانی ، حفاظت از دانشجویان بین المللی در چین و یارانه ی سفر داخلی چین میباشد.

اخذ بورسیه تحصیلی در چین
شامل هزینه تحصیل، هزینه اقامت برای خوابگاه در محوطه دانشگاه، کمک هزینه زندگی، هزینه خدمات پزشکی سرپایی، برنامه جامع بیمه درمانی

توجه داشته باشید :

  1. هزینه های آزمایشگاهی یا کارآموزی توسط دانشگاه پرداخت میشود.
  2. هزینه برای مواد پایه فقط مواد آموزشی مورد نیاز توسط دانشگاه چین را پوشش داده میشود و سایر کتاب های درسی و مواد نیز شامل میشود.
  3. کمک هزینه ماهانه به دانشجویان از طریق بورسیه کامل دانشگاهی با نرخ های زیر (یوان CNY در هر ماه)
  4. دانشجویان کارشناسی و دانش آموزان چینی: 1400 یوان
  5.  کارشناسی ارشد و محققان عمومی: 1700 یوان
  6.  دکترا و محققان ارشد: 2000 یوان
  7. دانشجویان بورسیه چین، کمک هزینه تحصیل خود را پس از ثبت نام دریافت می کنند.
  8. دانشجویان جدیدی که قبل از 15 (شامل 15 روز) ثبت نام می کنند، مبلغ کامل زندگی در آن ماه را دریافت می کنند، و کسانی که پس از 15 هر ماه ثبت نام می کنند، نصف آن ماه را دریافت خواهند کرد.
  9. دانش آموختگان پس از فارغ التحصیلی می توانند کمک هزینه زندگی خود را برای 15 روز دیگر پس از تاریخ فارغ التحصیلی تعیین شده توسط دانشگاه دریافت کنند.
  10. بورسیه چین از ماه بعد از پایان تحصیل، رشته تحصیلی یا تحصیلات کامل از دانشگاه متوقف خواهد شد.
  11. بورسیه چین زندگی ماهانه تعطیلات را نیز پوشش می دهد.
  12. دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در هنگام تعطیلات مقرری را دریافت نکرده اند می توانند پس از بازگشت به  دانشگاه دریافت کنند.
  13. دانشجویان بورسیه چین که باید ادامه تحصیل و تحقیقات خود را برای بارداری یا به دلایل بیمارستانی متوقف کنند، مجبورند برای کار یا برای درمان به کشور خود بازگردند.
  14. هزینه های سفر بین المللی باید توسط خود دانشجویان پرداخت شود. با پذیرش دانشگاه، وضعیت بورس تحصیلی می تواند تا یک سال محفوظ باشد.
  15. هزینه های زندگی آنها در دوران استراحت و یا نقاهت تعلیق میشود . وضعیت بورس تحصیلی برای کسانی که تحصیلات خود را به دلایلی دیگر متوقف می کنند، محفوظ نخواهد ماند.
  16. دانشجویان بورسیه چین جدید پس از ورودشان به چین، یارانه ی پرداختی را دریافت خواهند کرد.
  17. هزینه خدمات پزشکی سرپایی شامل بیمارستان های مورد تأیید دانشگاه می شود. دانشجویان باید درصد مشخصی از هزینه را طبق مقررات دانشگاه بپردازند.
  18. برنامه جامع بیمه درمانی و حفاظت از بیمه های دانشجویان خارجی بورسیه چین در صورت بستری شدن برای بیماری های جدی و آسیب های تصادفی، توسط دولت چین ساپورت می شود.
  19. ادعای فردی توسط شرکت بیمه پذیرفته نخواهد شد.
  20. یارانه ی سفر یک طرفه برای ورود و خروج از چین
  21. یک صندلی (رزرو قطار) برای دانشجویان بورسیه چین در مسافرت فراهم می شود.
  22. در بورس تحصیلی جزئی یک یا چند مورد از کمک هزینه تحصیلی کامل حذف می شود.
اخذ بورسیه تحصیلی در چین
انواع بورسیه تحصیلی در چین

انواع بورسیه تحصیلی در چین

1بورسیه دولتی چین CSC

در بورسیه دولتی چین CSC دانشگاه و استاد راهنما تمام اسناد و مدارک متقاضی بورسیه چین را ارزیابی می کنند، سپس CSC امکان قبولی در مؤسسات پیشنهادی و مدت تحصیل را بررسی می کند.دانشجویان واجد شرایط که برای دریافت بورسیه دولتی چین انتخاب می شوند کلیه هزینه های تحصیل و دیگر هزینه های اقامت او توسط دولت چین پرداخت خواهد شد. دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی هستند، در طول تحصیل، کمک هزینه ماهانه، شهریه رایگان و خوابگاه رایگان دریافت می کنند.

2. بورسیه دانشگاه های چین

اکثر دانشگاه های چین برای دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. این بورسیه ها می توانند هزینه های تحصیل و همچنین هزینه های اقامت شما را پوشش دهند.

بورس دانشگاه های چین به مراکز آموزش عالی برخی استانها و مناطق چین متفاوت هستند تا بتوانند دانشجویان برجسته بین المللی را برای تحصیلات تکمیلی جذب کنند و تمام هزینه های تحصیلی را می پردازد.بورس دانشگاههای چین صرفا برای مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر است، متقاضیان باید از طریق دانشگاه هایی که به این منظور تعیین شده اند اقدام کنند.

3. بورسیه گریت وال

هدف بورس گریت وال حمایت از دانشجویان و پژوهشگران کشورهای در حال توسعه برای مطالعه و پژوهش در چین است. فقط پژوهشگران عمومی و پژوهشگران ارشد می توانند از این بورس استفاده کنند. متقاضیان بورسیه چین که موفق به دریافت این نوع از تسهیلات میشوند .کلیه هزینه های تحصیل آنان توسط کمیسیون مربوطه پرداخت خواهد شد.

4. بورسیه اتحادیه اروپا

بورسیه اتحادیه اروپا شامل مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران عمومی و ارشد می شود. متقاضیان باید از طریق دفاتر فرهنگی چین در اتحادیه اروپا اقدام کنند. اخذ بورسیه تحصیلی جهت تشویق دانشجویان اتحادیه اروپا به تحقیق و پژوهش در چین میباشد و هدف آن گسترش روابط چین و اروپا است.

5. بورسیه AUN

این بورسیه  برای شبکه دانشگاه( آسه آن) (ASEAN University Network) و بمنظور ترغیب دانشجویان و پژوهشگران عضو آسه آن به تحصیل در چین همچنین افزایش تبادلات علمی و درک متقابل میان چین و اعضای آسه آن است. بورس AUN صرفا به متقاضیان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر اختصاص میابد .

6. بورسیه بین دولت ها 

بورسیه چین که بر اساس موافقتنامه های همکاری آموزشی بین دولت چین و دیگر دولت ها، موسسات، دانشگاه ها و یا سازمان های بین المللی انجام می شود. این بورس تمام یا بخشی از هزینه های تحصیلی را پرداخت خواهد کرد. بورس بین دولت ها شامل دانشجویان مقطع کارشناسی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران عمومی و پژوهشگران ارشد می شود. متقاضیان باید از طریق سازمان های اعزام کننده بورسیه در کشور خود اقدام نمایند.

7. بورسیه WMO

بورس WMO  در اختیار سازمان هواشناسی جهانی (WMO) قراردارد تا امکان حمایت از دانشجویان این سازمان برای مطالعه و انجام تحقیقات هواشناسی، هیدرولوژی، و نظارت و مدیریت منابع آب در چین صورت پذیرد. این بورس صرفا برای دانشجویان دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است و متقاضیان باید از طرق WMO اقدام نمایند و شامل شهریه و خوابگاه و هزینه های بیمه و درمان متقاضی خواهد شد.

8. بورسیه دوره کارشناسی

جهت اخذ بورسیه تحصیلی در چین و بورسیه کارشناسی گذراندن دوره های زبان چینی به مدت یک سال در یکی از ۱۰ دانشگاه زیر الزامی است :

  1. Tianjin University
  2. Nanjing Normal University
  3. Shandong University
  4. Central China Normal University
  5. Tongji University
  6. Beijing Language and Culture University
  7. Northeast Normal University
  8. Beijing International Studies University
  9. Capital Normal University
  10. University of International Business and Economics

پس از قبولی در آزمون HSK ، امکان تحصیل در دوره کارشناسی  فراهم میباشد. شرط دیگر اینکه آموزش متوسطه خود را در چین گذرانده باشید. لازم بذکر است گواهی HSK پس از 2 سال منقضی میشود .

شرایط اخد بورسیه تحصیلی در چین
چینی نباشد سلامت باشد حداکثر سن برای بورسیه ارشد 35 و دکتری 40 سال

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در چین

  • متقاضی نباید ملیت چینی داشته باشد.
  • در زمان درخواست نباید در هیچ دانشگاهی در چین ثبت نام کرده باشد.
  • اگر متقاضی از دانشگاههای چین فارغ التحصیل شده نباید بیشتر از یکسال از اخذ مدرکش گذشته باشد.
  • حداکثر سن برای بورسیه ارشد 35 و دکتری 40 سال است.

مدارک مورد نیاز جهت اخد بورسیه تحصیلی در چین

  1. فرم درخواست بورسیه به زبان چینی یا انگلیسی.
  2. کپی ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی.
  3. دانشجویان ترم آخر باید از دانشگاه مدرک معتبر ارائه کنند.
  4. کپی ترجمه رسمی ریز نمرات.
  5. ارائه طرح مطالعاتی یا پروپوزال با حداقل 800 کلمه به زبان چینی یا انگلیسی.
  6. متقاضیان رشته موسیقی باید یک سی دی از کار خود را ارائه دهند.
  7. متقاضی رشته هنرهای زیبا باید یک سی دی از کارهایشان که شامل 2 تا طراحی و 2 تا نقاشی رنگ روغن و 2 تا از کارهای دیگر خود را ارائه کنند.
  8. متقاضیانی که قصد اقامت بیشتر از 6 ماه را در چین دارند باید کپی فرم آزمایشات پزشکی خارجیان را ارائه کند. فرم باید تمام موارد ذکر شده را شامل شود.
  9. توصیه نامه استاد : متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی در چین به عنوان محققان ارشد باید دو توصیه نامه را از زبان اساتید ارسال کنند.  
  10. متقاضیان زیر 18 سال باید اسناد قانونی پارتنر قانونی خود را به چین بفرستند.

دانشگاه ها و رشته

در حال حاضر ۲۷۹ دانشگاه های چین برای پذیرش دانشجویان خارجی زیر نظر بورس دولت چین فهرست شده  که از این تعداد امکان درخواست و دریافت متقاضیان هموطن در این دانشگاهها ارزیابی خواهد شد.

نکات مهم :

  • فرمهای ناقص یا بدون مهر پزشک مربوطه یا بدون مهر رسمی بیمارستان یا عکس بدون مهر متقاضی فاقد اعتبار است.
  • متقاضی باید هر چه سریعتر نسبت به انجام آزمایشات اقدام کند و این آزمایشات فقط تا 6 ماه اعتبار دارد.
  • متقاضیانی که مدرک معتبر زبان چینی را دارند باید آنرا ضمیمه مدارک خود کنند.
  • این مدارک غیر قابل بازگشت هستند.
  • متقاضیان نمیتوانند رشته تخصصی، دانشگاه میزبان، یا طول دوره خود را که در نامه پذیرش آمده را عوض کنند.
  • اگر متقاضی در راس موعد مقرر ثبت نام نکند بورسیه وی باطل خواهد شد.

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه :

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

تحصیل در چین 

بورسیه چین

پزشکی و دندانپزشکی چین

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

,

۲۲ دیدگاه. Leave new

  • […] تسهیلات برای حمایت از استعدادهای جوان در سراسر دنیا می باشد تا […]

    پاسخ
  • من دانشجوی ترم اخر مقطع کارشناسی رشته حقوق از دانشگاه شهید بهشتی هستم و ۲۱ سال دارم. میخواستم بدانم با توجه به اینکه یک بار کارشناسی خوانده ام میتوانم باز هم از بورسیه های کشور چین برای مقطع لیسانس استفاده کنم و درخواست بدهم؟

    پاسخ
  • سلام
    کارشناسی و ارشد مدیریت از دانشگاه تهران دارم معدل ۱۹.۲۳
    یک مقاله isi
    و مدرک زبان تافل

    بیماری میگرن دارم و دارو مصرف میکنم (البته در زندگی روز مره اختلالی ایجاد نمی کنه به هیچ وجه )ایا مصرف داروی میگرن مانع پذیرش میشه؟ ایا بیمه ای برای خرید دارو تعلق میگیره؟

    پاسخ
  • میدونم کخ در مقطع دکترا برای من که ۵۲ سال دارم امکان بورس کامل نیست
    سوال اول من اینه که
    – آیا امکان نیم بورس هم نیست؟
    سوال دوم من اینه که
    اگر امکان نیم بورس نیست ؛ آیا بصورت آزاد و با شهریه پایین ؛ امکان تحصیل در چین وجود دارد؟
    اگر من آزاد تحصیل کنم ؛
    آیا خوابگاه دولتی هم به من ارائه می دهند؟
    آیا وعده های غذایی به نرخ مناسب می دهند؟
    آیا روزهای تعطیل هم این وعده های غذایی وجود دارد؟
    تعداد این وعده های غذای چند تا وعده در روز است؟
    (نهار؟ ؛ صبحانه ونهار؟ ؛ نهارو شام؟
    صبحانه ونهاروشام؟ )
    لازم به ذکر است که
    دکترای مورد تقاضای من در رشته
    حقوق سرمایه گذاری بین المللی
    یا
    حقوق حمل و نقل بین المللی
    یا
    حقوق تجارت بین الملل
    یا
    تجارت بین الملل
    می باشد
    و همچنین
    رشته و مدرک ارشد من ؛ حقوق تجارت بین الملل و با معدل ۱۹.۷۵ از دانشگاه آزاد در سال ۱۳۹۴ بوده است
    سپاس و ارادت

    پاسخ
    • سلام وقتتون بخیر
      میتونم بپرسم معدل کل برای گرفتن بورسیه ی تحصیلی کامل در چین چقد باید باشه؟؟برای phd یا ارشد مجدد!
      اگر ایلتس بالای ۷ و مقاله isi هم داشته باشیم اما معدل ۱۴/۸ باشه امکان بورسیه کامل گرفتن هست اصلا؟

      پاسخ
  • من متاسفانه فراموش کردم که شماره موبایلم را قید کنم
    شماره من
    ۰۹۱۲۲۱۸۲۵۶۵
    ضمنا
    چهار ترم هم چینی خوانده ام
    سپاس

    پاسخ
  • بخاطر رابطه خوب بین دو کشور و گسترش تجارت جهانی .

    پاسخ
  • سلام من نصف یک سال از مقطع کارشناسی ارشد رو خوندم می تونم ادامه ی اون رو برای دانشگاه های چین بورس شم؟
    اگر بخوام به عنوان پژوهشگر برم چه شرایطی داره؟
    ثبت مقاله هم در بورسیه تاثیری داره؟

    پاسخ
  • سلام من نصف یک سال از مقطع کارشناسی ارشد رو خوندم می تونم ادامه ی اون رو برای دانشگاه های چین بورس شم؟
    اگر بخوام به عنوان پژوهشگر برم چه شرایطی داره؟
    ثبت مقاله هم در بورسیه تاثیری داره
    ایا فقط میشه بورسیه زبان شد ؟

    پاسخ
  • سلام من ۱۵ سال بیشتر ندارم خیلی این بورسیه برام مهمه و شب و روز بهش فکر میکنم میخواستم ببینم اگه برم رشته کشاورزی برای شغل( مهندس جهاد کشاورزی ) آیا میتونم بورسیه تحصیلی بگیرم؟

    پاسخ
  • سلام من یک دانشجویی افغان هستم در رشته کمپیوتر ساینس در بخش It تحصیل میکردم و سمستر اول پوهنتون ام بود ولی بخاطر مشکلات امنیتی کشورم نمیتوانم به تحصیلات خود ادامه دهم اگر امکان دارد میخواهم در بورسیه چین اشتراک کنم

    پاسخ
  • سلام،وقت بخیر!
    ممنونم از مطالب مفیدتون😍!
    میخواستم بدونم که با دیپلم تجربی پچو معدل بالا سن هم ۱۸ ساله میشه بورسیه تحصیلی گرفت؟
    امکانش هست؟
    شرایطش وی هستش؟

    پاسخ
  • سلام برای بورسیه پزشکی و دندان پزشکی حداقل معدل دبیرستان چند باید باشه؟

    پاسخ
  • عرض سلام و احترام دارم خدمت شما.
    پسرم امسال با معدل کتبی ۱۸/۱۳ و معدل نهایی ۱۹/۵۲ از یکی از مدارس استعداد درخشان تبریز دیپلم ریاضی فیزیک گرفته. منتظر نتایج کنکور هستیم و احتمالا رتبه زیر ۵۰۰ رو خواهیم دید. با اینهمه میخواد خارج از ایران درس بخونه. مدرک آیلتس ۷/۵ داره. امکان گرفتن بورسیه دانشگاه سینگوای چین رو داره؟ و اگر بله، از کی و چجوری باید اقدام کنیم. فکر کنم نوشتید از ژانویه و طی ۴۵ روز جواب درخواست رو میدن.
    سوال دوم: اقدام همزمان برای درخواست بورسیه در چند دانشگاههای مختلف چین ممکنه؟
    سپاسگزارم از وقتی که بابت پاسخ اختصاص میدید.

    پاسخ
  • سلام.وقت بخیر .
    در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
settings_phone