بررسی اعتبار دانشگاههای چین:

دانشگاههای چین شاهد پیشرفت چشمگیری در کیفیت آموزشی و جذب دانشجویان خارجی بوده اند و رتبه بالای اعتبار دانشگاههای چین در رنکینگ های جهانی را می توان گواهی بر این ادعا دانست.

 در رنکینگ دانشگاههای کشورهای BRICS (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) دانشگاههای چینی 40 جایگاه از 100 جایگاه اول، 7 جایگاه از 10 جایگاه اول و تقریباً نیمی از 50 دانشگاه اول این لیست را به خود اختصاص داده اند. همچنین در رنکینگ جهانی دو دانشگاه Tsinghua University و Peking University در لیست 50 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که این موضوع بیانگر اعتبار دانشگاههای چین است . اکثر متقاضیان در مورد اعتبار دانشگاههای چین سوالاتی دارند، آنها کیفیت آموزش در چین را مثل کالاهای نوع سوم که به بعضی کشورها صادر می شود قلمداد می کنند.

برای اطمینان این دوستان از این مساله و دیدن کیفیت آموزش بر اساس رنکینگ دانشگاهها در سایت شانگهای ملاحظه نمایید .

همینطور که می بینید چین به لحاظ آموزش پرچمدار آسیا است.  مسئله دیگر در باره دانشگاه های هر کشور نظام ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت علوم است. چرا که اگر در دانشگاهی تحصیل نمایید که لیست وزارت علوم  و یا وزارت بهداشت ایران ذکر نشده باشد مدارک شما بعد از بازگشت به ایران مورد ارزشیابی قرار نخواهد گرفت.

رنکینگ دانشگاههای چین
اعتبار دانشگاههای چین

 آمریکا و انگلستان و همچنین سازمان جهانی بهداشت جهانی ( WHO ) مدارک صادرشده از دانشگاههای  چین را تایید می کنند. دانشگاههای چین بدون هیچ آزمون و یا شرط ورودی متقاضیان تحصیل در این دانشگاهها را می پذیرند که این به اعتبار دانشگاههای چین می افزاید .

دانشگاه های چین:

دانشگاههای چین دوره‌های پزشکی و مهندسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، ضمن اینکه تحصیل در اغلب این دوره‌ها بدون ارائه مدرک زبان هم امکانپذیر می باشد. شهریه دانشگاههای چین و  هزینه زندگی   نسبت به بسیاری از دیگر کشورهای مشابه پایین‌تر است. از دیگر موارد امنیت خوب کشور چین می باشد. نه تنها آمار رسمی جرم در کشور چین بالا نمی باشد دانشجویان و مسافران کشورهای دیگر در چین به ندرت گرفتار دزدها و کلاهبردارها و… می‌شوند. مردم چینی هم مزاحمتی برای دیگران علی الخصوص زنان و دختران به وجود نمی آورند و آنها در این کشور احساس امنیت خواهند کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone