1. خانه
  2. /
  3. اخبار
  4. /
  5. اعتبار 2500 دانشگاه خارجی ارزیابی شد و نحوه ارزیابی مدارک دانشگاه های ضعیف

اعتبار 2500 دانشگاه خارجی ارزیابی شد و نحوه ارزیابی مدارک دانشگاه های ضعیف

اعتبار 2500 دانشگاه خارجی ارزیابی شد و نحوه ارزیابی مدارک دانشگاه های ضعیف

اعتبار 2500 دانشگاه خارجی ارزیابی شد

اعتبار 2500 دانشگاه خارجی ارزیابی شد و نحوه ارزیابی مدارک دانشگاه های ضعیف مدیر کل دانش آموختگان وزارت علوم از ارزیابی 2500 دانشگاه خارجی برای تحصیل دانشجویان ایرانی خبر داد.

محمد حسن مجلس آرا در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: پس از نهایی شدن رتبه بندی و ارزیابی دانشگاههای خارجی، 2500 دانشگاه در سامانه اداره کل دانش آموختگان جهت تحصیل دانشجویان ایرانی مناسب اعلام شدند.

وی ادامه داد: این دانشگاهها در گروههای ممتاز با 300 دانشگاه، گروه خوب با 700 دانشگاه، گروه متوسط بین 500 تا 600 و سایرین هم در گروههای ضعیف قرار گرفته اند.

وی همچنین به یک گروه دیگر از دانشگاههای خارجی اشاره کرد و گفت: یک سری از دانشگاهها غیرقابل ارزیابی به شمار می آیند و در واقع در لیست سیاه وزارت علوم قرار دارند که مدارکشان از سوی این وزارتخانه ارزیابی نمی شود.

این مقام مسئول وزارت علوم با اشاره به شاخصهایی که برای رتبه بندی دانشگاههای خارجی ملاک قرار گرفتند، اظهار داشت: شاخصهای آموزشی، پژوهشی، عمومی، رفاهی و ارزشی، برای این دانشگاهها به کار گرفته شد و سپس رتبه بندی دانشگاهها به دست آمد.

مجلس آرا درباره دانشگاههای ضعیف خارجی، تاکید کرد: در دانشگاههای ضعیف به هیچ عنوان مقاطع تحصیلات تکمیلی گنجانده نشده و اگر هم دانشجویی از این دانشگاهها دانش آموخته می شود بیشتر در مقطع کارشناسی است و طبق ضوابط خاصی ارزیابی می شوند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone