جمهوری خلق چین

چین یکی از قدیمی ترین کشورها در سطح جهان است. پس از 1840 فئودالی چین به تدریج تبدیل به یک کشور نیمه مستعمره و نیمه فئودالی شد. مردم این کشور مبارزه قهرمانانه ای برای استقلال ملی، آزادی،و دموکراسی کرده اند. در قرن بیستم کشور تغییرات تاریخی بزرگی را پذیرفت. انقلاب 1911  سلطنت فئودال را لغو کرد و جمهوری چین را تأسیس کرد. جمهوری خلق این کشور،یک چند قومی متحد است که به طور مشترک توسط مردم تمام ملیت های کشور ایجاد شده است. روابط قومی سوسیالیستی برابری،همبستگی و کمک متقابل برقرار شده است و همچنان روندی رو به تقویت دارد.

قانون اسای و وظایف شهروندان در چین

با تأسیس جمهوری خلق در اول اکتبر 1949 چهار قانون اساسی در کشور تنظیم شد. قانون اساسی کشور برنامه ای اساسی در باب حقوق و وظایف اساسی اتباع، ارگان های دولتی، پرچم ملی،نشانه ملی و پایتخت تقسیم می شود. طبق ماده 33 قانون اساسی این کشور همه ی اشخاصی که دارای ملیت جمهوری خلق چین هستند شهروندان جمهوری خلق هستند. شهروندان جمهوری خلق معتقد به قانون هستند.  دولت به حقوق بشر احترام می گذارد و از آن محافظت می کند. هر شهروندی دارای حقوق مندرج در قانون اساسی است و باید تعهدات مندرج در قانون اساسی را اجرا کند. ماده 36 شهروندان جمهوری خلق آزادی مذهبی دارند. هیچ ارگان دولتی،سازمان های عمومی و یا فرد ممکن است شهروندان را وادار به این باور در هر مذهب و نه تبعیض علیه شهروندان مذهبی و شهروندان دینی اعتقاد ندارند. دولت از فعالیت های عادی دینی محافظت می کند.
هیچ کس نمی تواند از دین استفاده کند تا فعالیت هایی را که نظم اجتماعی را تضعیف می کند،سلامت شهروندان را مختل می کند و مانع از آموزش نظام ملی شود. گروه های مذهبی و امود مذهبی نفوذ خارجی ندارد.

مجلس ملی نمایندگان خلق

نظام مجلس ملی نمایندگان خلق نظام اصلی سیاسی کشور بوده و شکل سازمانی قدرت سیاسی جمهوری دموکراتیک خلق چین و نظام دولتی چین به شمار می‌رود. مجلس ملی نمایندگان خلق متفاوت با پارلمان نظام تفکیک و توازن سه قوا است. مجلس ملی نمایندگان خلق براساس قانون اساسی به عنوان عالی‌ترین مرجع قدرت کشور تعیین شده‌است. 

نظام همکاری چند حزبی و مشورت سیاسی

نظام همکاری چند حزبی و مشورت سیاسی به رهبری حزب کمونیست چین نظام سیاسی اصلی کشور محسوب می‌شود و کشوری چند حزبی است. بغیر از حزب کمونیست، ۸ حزب دموکراتیک در این کشور وجود دارد که قبل از ایجاد جمهوری خلق به وجود آمده و در زمینه سیاسی طرفدار رهبری حزب کمونیست است و این انتخاب تاریخی را آنان در جریان همکاری طولانی و مبارزات مشترک به اتفاق حزب کمونیست چین انجام داده‌اند. 

اقتصاد چین

چین دومین اقتصاد جهان را دارد. در آینده ای نه چندان دور در حال حاضر این کشور دوّمین  اقتصاد جهان را در دست دارد که پیشبینی می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور با همین روند آمریکا را پشت سر نهاده و مقام اول را کسب کند. بیش از ۵۰ ٪ مردم این کشور کشاورزند. صنعتگران ۲۴٪ و کارمندان و بازرگانان۲۶ ٪ نیروی کار فعال این کشور را تشکیل می‌دهند.

 روابط خارجی

کشور چین ، به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی و سیاسی بزرگ ، نقش تعیین کننده‌ای سطح جهانی و بویژه در معادلات سیاسی منطقه شرق آسیا دارد. از نظر سیاسی، این کشور روابط استراتژیک ویژه‌ای با روسیه، هند، کره شمالی و ایران دارد.

فهرست شهر های چین

این کشور دارای 22 استان است:

  1.  آن‌هوئی 
  2.  جیانگسو 
  3.  جیانگشی 
  4.  جی‌لین 
  5.  چینگهای 
  6.  چجیانگ 
  7.  سیچوآن 
  8.  شاآنشی 
  9.  شانشی 
  10.  شاندونگ 
  11.  فوجیان 
  12.  گانسو 
  13.  گوئیژو 
  14.  گوانگ‌دونگ 
  15.  لیائونینگ 
  16.  هاینان 
  17.  هنان 
  18.  هیلونگ‌جیانگ 
  19.  هبئی 
  20.  هوبئی 
  21.  هونان 
  22.  یون‌نان 

جغرافیای چین

این کشور در قسمت شرقی آسیا و در ساحل غربی اقیانوس آرام قرار دارد و دارای قلمرویی گسترده و وسیع است که مساحتی حدود 9.6 میلیون کیلیومتر مربع دارد. در این کشور کوه ها و قلات های بسیاری وجود دارد. خط ساحلی این کشور حدود 18000 کیلومتر است و وضعیت دما و بارش ها در قسمت های مختلف کشور متفاوت است. در مجموع کشور دارای 34 واحد ادارای استانی است که شامل: 23 استان،5منطقه خودمختاز،4 شهرداری و 2 منطقه ویژه اداری است. کشوری است که رشد جمعیت و گروه های قومی در آن متعدد است و دارای جمعیت زیادی است. این کشور را درکل می توان به چهار بخش تقسیم کرد : منطقه شمالی،منطقه جنوبی،منطقه شمال غربی و منطقه چینگهای-تبت.

 مردم چین

کشوری پرجمعیت است که دارای یک میلیلارد و دویست و هشتاد میلیون نفر است.زبان مردم این کشور ماندارین است و نژادی تقریباً زرد دارند. علاوه بر نژاد اصلی مردم چین بعضی افراد ی که نژاد های مختلفی دارند نیز در این کشور دیده می شود. نژاده هایی مانند سیاهان،مغول ها،تبتی ها،ترک ها و … هستند.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

settings_phone