کار ضمن تحصیل در روسیه

دانشگاه نووسیبرسک:

 نووسیبیرسک یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی برای تحصیل در روسیه است که در نووسیبیرسک روسیه واقع شده است. این دانشگاه در سال 1958 بر اساس اصول ادغام آموزش و علم، مشارکت اولیه دانشجویان با فعالیت های تحقیقاتی و مشارکت دانشمندان برجسته در برنامه های آموزشی خود تأسیس شد.از منظر منابع طبیعی، سیبری همیشه منطقه ضروری برای تمام روسیه بوده و هست. 

رنکینگ و رتبه بندی این دانشگاه:

دانشگاه نووسیبرسک این مجموعه عظیم  در شهر نووسیبرسک (Novosibirsk ) سومین شهر بزرگ در کشور روسیه  قرار دارد که بر اساس رتبه بندی QS در رتبه 246 جهان قرار گرفته، تاسیس 1959 و از معتبرترین دانشگاه های کشور روسیه محسوب می شود، تا سال 2022، دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در رتبه بندی رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS جایگاه 246 را داشت و در سال 2023 توسط (US News & World Report) رتبه 579 و رتبه 801 در جهان توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط (Times Higher) را کسب کرد. 

دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
دانشگاه ایالتی نووسیبرسک

دانشگاه نووسیبرسک در مرکز علمی و تحقیقاتی معروفی نظیر Akademgorodok قرار دارد.دانشگاه ایالتی نووسیبرسک به عنوان دومین دانشگاه برتر کشور روسیه است  این در حالیست که هزینه های زندگی و تحصیل درروسیه  در این شهر نسبت به مسکو بسیار مناسب تر است.

دانشگاه های مهم روسیه را مطالعه کنید:

دانشگاه لمونوسف

دانشگاه کازان

دانشگاه نووسیبیرسک

دانشگاه پاولف

دانشگاه رودن

دانشگاه سن پترزبورگ

دانشگاه سماشکو

دانشگاه سچینوا

دانشگاه تومسک

دانشگاه پیراگوف

دانشگاه ایالتی نووسیبرسک  روسیه در یک نگاه:

  • مجموع  دانشجویان :7200 / دانشجویان بین المللی:1200
  • بیش از 1000 دانشجوی بین المللی از 37 کشور
  • 72 برنامه کارشناسی ارشد به زبان روسی
  • 15 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی
  • 3 برنامه دکترا به زبان انگلیسی
  • 28 برنامه کارآموزی برای دانشجویان بین المللی
  • 29 برنامه بین المللی
  • 132 برنامه برای 29 کشور
  • 9 دانشکده   112 دپارتمان    2800 دانشکده
  • 10  برنامه تحصیل به زبان انگلیسی
  • 28 برنامه های تحقیقی برای دانشجویان بین المللی
  • 29 برنامه های آموزشی بین المللی
  • 70  آزمایشگاه های تحقیقاتی و مجهز به تجهیزات
  • بیش از 1000 آزمایشگاه علمی و تحقیقی که از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می نمایند.

دانشگاه نووسیبیرسک در مرکز علمی   Novosibirsk؛ Akademgorodok و یا جایی که تحقیقات علمی صورت می گیرد قرار گرفته است . دانشجویان (NUS) قادر به انجام تحقیقات در حین تحصیل یرای رشته پزشکی و دندانپزشکی هستند و امکان انجام تحقیق پس از پایان دوره تحصیلی برای آنان وجود دارد .

دانشکده های دانشگاه نووسیبرسک:

دانشگاه نووسیبیرسک دارای چندین دانشکده است که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. این دانشکده‌ها برای تأمین نیازهای تحصیلی و پژوهشی دانشجویان در رشته‌های مختلف ایجاد شده‌اند. در زیر به برخی از دانشکده‌های معروف دانشگاه نووسیبیرسک اشاره خواهم کرد:

1.دانشکده علوم پایه: این دانشکده در زمینه‌هایی مانند فیزیک، شیمی، ریاضیات، زیست‌شناسی و علوم کامپیوتر فعالیت می‌کند. دانشجویان در این دانشکده می‌توانند بر روی مبانی علمی و پایه‌ای درس بخوانند و به تحقیقات پیشرفته در رشته‌های مختلف بپردازند.

2.دانشکده مهندسی: این دانشکده شامل زیرشاخه‌های مختلف مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مواد است. دانشجویان در این دانشکده مهارت‌ها و دانش فنی مورد نیاز برای حل مسائل مهندسی در صنایع و تکنولوژی‌های مختلف را فرا خواهند گرفت.

3.دانشکده علوم انسانی و اجتماعی: این دانشکده شامل زیرشاخه‌هایی مانند علوم اجتماعی، روانشناسی، جامعه‌شناسی، حقوق، اقتصاد و زبان‌ها و ادبیات است. دانشجویان در این دانشکده می‌توانند در زمینه‌های مطالعات انسانی و اجتماعی تحصیل کنند و به تحقیقات در این حوزه‌ها بپردازند.

4.دانشکده علوم بهداشت و پزشکی: این دانشکده فرصتی را برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، پرستاری و بهداشت عمومی فراهم می‌کند. دانشجویان می‌توانند در این دانشکده به یادگیری مبانی علمی و کاربردی در حوزه سلامت و پزشکی بپردازند.

کمک هزینه و بورسیه دانشگاه نووسیبرسک:

هر ساله، دانشجویان بین المللی فرصتی برای درخواست بورسیه دولتی روسیه دارند که شهریه کامل را پوشش می دهد و کمک هزینه زندگی ماهانه را ارائه می دهد. هزینه های سفر، هزینه های زندگی و بیمه نامه درمانی شامل نمی شود. این بورسیه ها به صورت رقابتی اعطا می شوند. معیارها و روش‌های انتخاب و همچنین تعداد بورسیه‌های تحصیلی موجود به کشور متقاضی بستگی دارد. علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه‌های همکار NSU این فرصت را دارند که برای برنامه‌هایی مانند (Erasmus+، DAAD) و برنامه (Fulbright) درخواست دهند.

دوره پادفک دانشگاه نووسیبرسک:

برای تحصیل به زبان انگلیسی و روسی  متقاضی باید در آزمون ورودی شرکت نماید و گذراندن دوره پادفک دانشگاه نووسیبیرسک لازم است .این دوره به زبان روسی در ماه اکتبر برگزار می شود و به زبان انگلیسی در ماه نوامبر برگزار می شود.دوره های پادفک دانشگاه نووسیبیرسک برای دانشجویان خارجی به زبان روسی و موضوعات اصلی (دوره های آماده سازی دانشگاه برای دانشجویان خارجی) است. داوطلبان در دوره پادفک دانشگاه نووسیبیرسک طی دو ترم آموزشی معادل یک سال تحصیلی پیش نیاز این رشته از قبیل زیست شناسی ، شیمی ، زبان روسی را فرا می گیرند . زبان روسی بخش مهمی از این دوره بوده و دانشجو کاملا آماده تحصیل در محیط آکادمیک را به دست می آورد .

هزینه پادفک دانشگاه نووسیبرسک:

این دانشگاه پادفک را هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی ارائه می دهد.دوره زبان روسی شامل مکالمه ، دستور زبان و خواندن و نوشتن است و درک مفاهیم را در زمینه تحصیلی و زندگی آسان می سازد . هزینه این دوره به زبان روسی 2750 دلار  و به زبان انگلیسی 4500 دلار است که البته مبلغ پرداختی به کالج بوده و هزینه زندگی را شامل نمی شود .

دانشگاه نووسیبیرسک
دانشگاه نووسیبیرسک

هزینه های دانشگاه نووسیبرسک:

شهریه دوره پزشکی : 6500 دلار در سال

هزینه خوابگاه : 200 دلار در سال (خوابگاه دارای نگهبان،حراست و دوربین بوده که فاصله نزدیکی به دانشگاه دارد و شامل اتاقهای اشتراکی۲تخته وWIFIرایگان میباشد)

هزینه زندگی : 300 دلار در ماه (مترو 20 روبل-یک وعده ناهار در رستوران دانشگاه 200 تا 300 روبل-یک قرص نان 30 روبل-یک کیلوگرم گوشت 200 تا 250 روبل)

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ فرصت کارکردن با متخصصان مدرن برای افراد نیز وجود دارد. به خاطر داشته باشید که امکان تحصیل در 15 گرایش مختلف و به زبان انگلیسی برای دانشجویان وجود دارد که از پزشکی عمومی (دکترای فیزیک) تا دوره های زبان روسی خواهد بود. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه با توجه به مورد تایید واقع شدن این دانشگاه مورد سوال برخی واقع شده است.

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری می کند.

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone