دانشگاه بائومان

دانشگاه بائومان مسکو Bauman، BMSTU (روسی: Московский государственный технический университет им. Н. Е. Баумана)  یک دانشگاه فنی  (پلی تکنیک) واقع در مسکو روسیه است. دانشگاه Bauman یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی روسیه است. و تا PhD در رشته های مختلف مهندسی و علوم کاربردی را پشتیبانی میکند .

دانشگاه بائومان
دانشگاه بائومان

دانشگاه  دارای 19 اداره آموزش عالی تمام وقت است. دانشگاه برنامه های تحصیلات تکمیلی و دکترا را ارائه می دهد و 2 دانشکده وابسته دارد. بیش از  19000  دانشجو در دانشگاه بائومان در حال  تحصیل هستند و تخصص تمام انواع ماشین آلات مدرن و سازه را پوشش می دهد. بیش از 320 پزشک علوم (درجه بالاتر از دکترا در روسیه) و 2000 نامزد علمی (شبیه به دکترا) آموزش و تحقیق در دانشگاه بائومان مشغول هستند. بخش اصلی دانشگاه دارای هشت بخش علمی و آموزشی است که هر یک از آنها شامل شاخه علمی و آموزشی است.در این دانشگاه چند شاخه علمی دیگر نیز وجود دارد که هر کدام  با زمینه های خاصی از صنعت در ارتباط هستند. آنها در کارخانجات بزرگ و سازمان های بزرگ واقع در مسکو، حومه مسکو (روتوف، کراسوگورسک و کروولف) و در کالگوا قرار دارند.

دانشگاه بائومان به عنوان یکی از معتبر ترین دانشگاه های روسیه شناخته شده است و دارای شرایط ورودی بالا برای دانشجویان ویژه است. دانشگاه بائومان به طور مرتب در رتبه بندی رسمی دولت و کسب و کار رتبه بندی شده است.  همچنین  سه جایزه برتر در رتبه بندی فارغ التحصیلان بزرگترین شرکت های روسی را به خود اختصاص داده است. در سال 2011/2012 در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه  379 و در رتبه بندی کلی   رتبه  229 در بخش مهندسی  را اشغال کرد.

از ویژگی های این دانشگاه همکاری نزدیک با موسسات صنعتی، علمی، آموزشی و فرهنگی  TsAGI، آکادمی نیروی دریایی جukovsky، NAMI، TsIAM، برخی از ادارات موسسه ساخت ماشین آلات شیمی، موسسه فناوری شیمی و موسسه فیزیک مهندسی، آکادمی نظامی دفاع شیمیایی، MAI، موسسه مهندسی برق، موسسه معماری  است.

در حال حاضر استراتژی دانشگاه این است که منابع انسانی را در زمینه های پیشرفته علم و فناوری روسیه در جهت پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی کشور مانند سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی فراهم سازد.

ماشین سازی و تراکتورسازی، موتورهای درون سوز، تکنولوژی ساخت ماشین آلات، دستگاه‌ها و ماشین‌های برش فلزات، تجهیزات و تکنولوژی تولید خطی، دستگاه‌ها و تکنولوژی پردازش و تولید فلزات به روش فشار، ساخت تجهیزات و تکنولوژی تولیدات جوشکاری، اقتصاد، مدیریت وتکنولوژی، انفورماتیک، مدیریت، اقتصاد و مدیریت در خط تولید دستگاه‌ها ، انفورماتیک در اقتصاد، حقوق، ریاضیات کاربردی و فیزیک صنعتی، ریاضیات کاربردی و اتفورماتیک، اتوماسیون در تولید، تکنولوژی اتوماسیون در تولیدات، تکنولوژی ساخت ماشین‌های قدرت و انرژی، شناخت مواد در صنعت. این دانشگاه در سطح 326 دانشگاه صنعتی و فنی در مرتبه 1 قرار دارد و از لحاظ علمی در سطح 1818دانشگاه روسیه نیز در مقام اول است.

نکته : شرط تحصیل در این دانشگاه گذراندن دوره 10 ماهه پادفک می باشد.

دانشکده های دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو

  • الکترونیک و فن آوری لیزر
  • علوم پایه
  • فن آوری و مهندسی
  • ماشین آلات ویژه
  • رباتیک و اتوماسیون یکپارچه
  • انفورماتیک و سیستم های کنترل
  • مهندسی پزشکی
  • کسب و کار مهندسی و مدیریت
  • علوم اجتماعی و علوم انسانی
  • زبان شناسی
  • تربیت بدنی
  • تکنولوژی موشک و  فضا
  • ابزار سازی
  • هوافضا

کتابخانه

کتابخانه علمی دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو — یکی از قدیمی ترین کتابخانه های دانشگاه ها در روسیه می باشد . کتابخانه همزمان با تاسیس مؤسسه  در سال 1830 در مسکو تاسیس شده است . این کتابخانه بیش از  30،000 خواننده را در خود جا می دهد و حدود 1.5 میلیون نسخه از ادبیات را در سال منتشر می کند و دارای 3 سالن بزرگ مطالعه می باشد . کارکنان کتابخانه حدود 100 نفرمی باشند .

فعالیت های بین المللی

فعالیت های بین المللی دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو تقریبا از سال 1830  ، زمانی که در  مسکو موسسه آموزشی هنر و صنعت سازمان یافته بود آغاز شده است. در سالهای اول تاسیس ، دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو از معلمان و استادان مشهور برون مرزی دعوت به کار و تدریس می نمود. علاوه بر این در کتابخانه موسسه  از متون و کتاب های علمی و فنی بسیاری به زبان های خارجی وجود داشت ، که توسط دانش آموزان و معلمان مورد استفاده قرارمی گرفتند. دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو در بین برترین های روسیه در سایتهای بین المللی به چشم میخورد. در سال1952 دانشجویان خارجی در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو حضور یافتند. برای ترم اول تنها 15 دانشجو از چین، 13 از مجارستان و 11 نفر از لهستان و همچنین دانشجویانی از آلمان شرقی و رومانی پذیرفته شده اند .

در همان سال 15 نفر آسپیرانت از چین پذیرفته شده بودند اما  از سال 1965 در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو تنها دانشجویان اتحاد شوروی تحصیل می کردند . در سال 1991 رئیس دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو تصمیم بر گسترش هر چه بیشتر همکاری های بین المللی اتخاذ کرد و از این زمان بود که فعالیت های بین المللی ضرورت و اهمیت بیشتری یافتند . در حال حاضر دانشجویان کشور های فرانسه ، سوئد ، آلمان ، اتریش ، یونان ، هلند ، سوریه ، هند ، چین ، کره ، مغولستان ، پاکستان ، اکوادور ، پرو و برخی از کشورهای مستقل مشترک المنافع بر اساس قرارداد تحصیلی در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو مشغول به تحصیل  می باشند.

موزه

6 نوامبر سال 1967 دستور ساخت موزه تاریخی در دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو  توسط  وزارت آموزش عالی صادر شد و 18 نوامبر موزه رسماً افتتاح گشت. در سال 1968 مدیریت موزه  به گالینا نیکلایونا آنتسوپاوا ، فارق التحصیل دانشکده زبانها واگزار شد که  ثمره 29 سال تلاش او موزه منحصر به فردی است که امروز به اتفاق آرا به عنوان یکی از بهترین موزه های فنی در روسیه به رسمیت شناخته شد. امروز بیش از 1000 اثر باستانی، حدود 2500 نسخه  کتاب  قرن هجدهم و کتب دست نویس  اواخر قرن نوزدهم تا اولین  کتاب های درسی مهندسی حرارت، خودرو ، سیبرنتیک، فن پرتاب موشک و روبوتیک در کتابخانه دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو حفظ شده است .

موسسه اعزام دانشجو بنیاد جهانی شما را در راه رسیدن به تحصیلات عالیه در خارج از کشور یاری میکند

مطالب مفید :

تحصیل در روسیه

پزشکی در روسیه

دندانپزشکی در روسیه

 

 



Московский Государственный Технический Университет им. H. Э. Баумана

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone