دانشگاه فرهنگ استانبول
دانشگاه فرهنگ استانبول

دانشگاه فرهنگ استانبول

دانشگاه فرهنگ استانبول در سال1997 به عنوان یک دانشگاه بنیاد خصوصی تأسیس شد. دارای4 دانشکده، 2 مدرسه عالی آموزش شغلی و 2 انستیتو است. تعداد دانشجویان آن قریب به1500 نفر است.
دانشجویان میتوانند در خوابگاههای وابسته به سازمان اعتبار و خوابگاهها بمانند. در هر یک از ساختمان های واقع در شیرین اولر بوفه و رستوران وجود دارد. دانشجویان در مورد مسائل پزشکی میتوانند به بیمارستان آتاکوی مراجعه نمایند.

امکانات دانشگاه فرهنگ استانبول

تقریباً به42/17% دانشجویان از طرف سازمان گزینش دانشجو بورس داده میشود. همچنین به27% دانشجویان نیز از طرف بنیاد (Kültür Koleji Eğitim Vakfi) و مؤسسات دیگر بورس داده میشود. بنابر این در حدود 5/44% دانشجویان از امکان دریافت بورس برخوردارند.
در دو کتابخانه دانشگاه امکانات رایانه ای، اینترنت و… عرضه میشود. فعالیتهای فرهنگی، هنری و ورزشی نیز توسط باشگاههای دانشگاه صورت میگیرد.

این دانشگاه سیاست‌های خود را بر پایه ایجاد یک سیستم دانشجو محور پایه ریزی کرده است و مایل است بر روی دانشجویان متمرکزتر باشد، بصورتی که طی برنامه‌های اخیر دانشکده‌های این دانشگاه کاملاً بروز رسانی شده و با تکنولوژی روز هم خوانی دارند و سعی می‌شود به دانشجویان امکانات کافی تحقیقی داده شود. از این رو زبان آموزشی این دانشگاه را سه زبان ترکی، آلمانی، انگلیسی تشکیل می‌دهد و دانشجویان حتمآ در یک دوره فشرده از زبان انگلیسی شرکت می‌کنند.

رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگ استانبول

دانشکده علوم پایه و ادبیات: زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضیات ـ رایانه، زبان و ادبیات ترکی
دانشکده حقوقِ
دانشکدهاقتصاد و علوم اداری: مدیریت، اقتصاد، روابط بین الملل(به انگلیسی)
دانشکده مهندسی و معماری: مهندسی در رشته های رایانه(به انگلیسی)، صنایع(به انگلیسی)، عمران (به انگلیسی) و معماری.

منبع

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone