دانشگاه پاموک قلعه در سال1992 تأسیس شد. دانشکده های پزشکی و مهندسی قبل از تأسیس آن به دانشگاه دوکوز ایلول (9 سپتامبر) وابسته بودند. دانشکده های پزشکی و مهندسی قبل از تأسیس آن به دانشگاه دوکوز ایلول (۹ سپتامبر) وابسته بودند. اکنون دانشگاه دارای۶ دانشکده، ۸ مدرسه عالی و ۳ انستیتوست. زبان آموزشی دانشگاه ترکی است. این دانشگاه با بودجه دولت اداره میشود. محل دانشگاه در دنیزلی است.

اکنون دانشگاه دارای 6 دانشکده، 8 مدرسه عالی و 3 انستیتوست. زبان آموزشی دانشگاه ترکی است. این دانشگاه با بودجه دولت اداره میشود.

رک ها نیز برای اولین بار در سال 1070 در دنیزلی دیده شده اند .ترک ها بعد از تصرف کردن اطراف دنیزلی به دلیل اب فراوان مرکز شهر به موقعیت کاله ایچی منتقل شده اند .ترک ها بعد از حاکم شدن به Laodikya به مرور زمان سکونت به خارج از شهر باستانی انتشار یافته و به سمت جنوب و و در مناطقی که شهرستان  پاموککاله ی امروزمسکن گزیده ,پراکنده شده اند.در اواخر قرن شاه سلیمان گرمیان اوغلو وقتی که دخترش دولت خاتون را به یلدیریم بایزید میداد دنیزلی (در نتیجه کاپادوکیا) و حوالی ان را به عنوان جهازیه به عثمانی ها اعطا کرده (1390) بعد از این که ترک ها به Laodikya حاکم شدند این نام به مرور زمان به لادیک تبدیل شده است.

www.pamukkale.edu.tr

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone