با مطلب پیش رو قرار است  پکن را بهتر بشناسید و اگرمیخواهید در چین تحصیل کنید، بهتر است با شرایط آشنا شوید. موسسه بنیاد جهانی اینجاست تا اطلاعاتی که شما عزیزان به دنبال آن هستید را در اختیار شما بگذارد.

شهر پکن

شهر پکن

هر آنچه در ابتدا باید بدانید:

شهر پکن از قدمت تاریخی بسیار غنی برخوردار است بطوریکه در سابقه آن به 3000 سال رسیده و در 8 قرن اخیر پایتخت کشور چین بوده و دومین شهر پر جمعیت این کشور و از پر تراکم  ترین شهرهای جهان است.طبق آمار سال 2021 پکن بیش از 20,421,587  میلیون نفر جمعیت دارد.

زبان:

چینی ماندارین زبان مردم پکن است. ماندارین استاندارد، زبان رسمی چین در طول حکومت سلسله‌های مینگ و چینگ بوده که عمدتا هم بر اساس لهجه‌ی پکنی است. دانشجویانی که به دنبال یادگیری چینی ماندارین هستند، پکن یکی از بهترین مکان‌ها برای فراگیری این زبان بطور پایه‌ای و صحیح است. بعد از آموزش این زبان ، متقاضیان تحصیل درچین امکان ثبت نام و تحصیل در دانشگاه به زبان چینی را نیز خواهند داشت. !در بسیاری ازمناطق مهم پکن و هتل‌های بزرگ این شهر، کارکنان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند!

 

 آب و هوا چطوره؟

در پکن باید بدانید که با آب و هوای بارانی سر و کار دارید که حاصلش تابستان‌هایی گرم و مرطوب و زمستان‌هایی سرد و خشک است. بهترین زمان برای سفر به پکن، ماه‌های سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر) است که مصادف با «پاییز طلایی» و زیبای این شهر می‌شود. دمای هوای در زمستان  به راحتی تا منفی ۱۰ و در تابستان نیز بالای ۳۵ درجه‌ی سانتی‌گراد می‌رسد.

 

+ میخوام برای تحصیل برم پکن ولی چیز زیادی نمیدونم 🙁

_ نگران نباش! بنیاد جهانی اینجاست تا نذاره سردرگم بشی 🙂

 

                                         

تحصیل در شهر پکن:

از نظر تحصیلی و آموزش عالی شهر پکن سابقه پر باری دارد بطوریکه تعداد زیادی از دانشگاه های این شهر جزو 600 دانشگاه برتر جهان بوده و 2 دانشگاه سینگهوا و دانشگاه پکینگ شهر پکن طبق لیست QS در سال 2018 میلادی به ترتیب رتبه 20 و 38 را به خود اختصاص دادند. همچنین دانشگاه نرمال پکن ، دانشگاه بیهانگ و دانشگاه رنمین جزو برترینهای این شهر به ترتیب قرار دارند.

شهریه دانشگاه ها چقدره؟ 

هزینه شهریه ها در این شهر با توجه به دانشگاه و رشته انتخابی دانشجویان متغیر است ولی در کل حدودا سالانه 2 الی 3 هزار دلار آمریکا تحصیل در پکن هزینه در بر خواهد داشت.

دولت چین بورسیه هم می دهد:

البته دولت مرکزی چین از سال 2009 میلادی کمک هزینه ها و بورس های تحصیلی ویژه ای را برای بیشتر نمودن دانشجویان بین المللی خود در نظر گرفت. برخی از آنها بطور کلی هزینه ها را پوشانده و در بعضی از آنها بصورت ماهانه مبلغی هم بعنوان حقوق پرداخت می کنند که تمامی اینها بستگی به رشته، مقطع تحصیلی، مدارک معرفی و تحصیلی شخص متقاضی دارد. تعداد زیادی از دانشگاه های پکن و کشوره چین دارای خوابگاه های اختصاصی بوده که از شرایط و امکانات خوبی برای زندگی و تحصیل برخوردار هستند. با انتخاب آنها برای سکونت می توان هزینه ها را به طور چشمگیری کاهش داد.

اگر هم به دنبال جای دیگری بیرون از محیط دانشگاه به دنبال زندگی هستید ابتدا باید دانشگاه محل تحصیل را از انتخاب خود مطلع ساخته و سپس در اداره تأمین امنیت عمومی ثبت نام نمایید و حدودا هزینه اجاره با توجه به شهر انتخابی  200 الی 300 دلار در ماه می باشد.

رفتی پکن نشینی تو خونه یا خوابگاه!!!! چون پکن کلی جای دیدنی داره…

جاذبه های گردشگری شهر پکن:

میدان تیا آمن
میدان تیاآمن

میدان تیا آمن:

مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این شهر پر جمعیت، میدان «تیان‌آمن» در ناحیه‌ی دونگ‌چنگ است که این مکان، بزرگترین میدان عمومی جهان است و هرساله گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا و نیز خود چین جذب می‌کند.

در اطراف میدان ، ساختمان‌ها و بناهای زیادی از جمله «سالن بزرگ ملت»، «موزه‌ی تاریخ چین»، «موزه‌ی انقلاب چین»، «دروازه‌ی کاین‌من» و «شهر ممنوعه» قرار گرفته‌اند. همچنین «سالن یادبود مائو» و «یادبود شهدای مردم» و قتلگاه فعالان دانشجویی «ارتش آزادی مردم» در سال ۱۹۸۹ میلادی نیز همین مکان است.

ورزشگاه ملی پکن
ورزشگاه ملی پکن

 

ورزشگاه ملی پکن:

ورزشگاه ملی پکن یا «آشیانه‌ی پرنده» در ناحیه‌ی چائویانگ این شهر واقع شده که از جمله جاذبه‌های معروف و نیز نماد مسابقات المپیک سال ۲۰۰۸ است.

شهر ممنوعه
شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه:

مهم‌ترین قصر پکن، یقینا «شهر ممنوعه»، واقع در ناحیه‌ی دانگ‌ چنگ، است.شهر ممنوعه طی حکومت سلسله‌های مینگ و چینگ به عنوان دربار پادشاهی مورد استفاده بوده است.

معبد آسمان
معبد آسمان

معبد آسمان:

این بنای چشم نواز و تاریخی در ناحیه‌ی چونگ‌ون واقع شده که به عنوان نماد این شهر نیز شناخته می‌شود. در اطراف این معبد، پارکی وجود دارد که معمولا مملو از افرادی است که یا در حال نوشیدن چای، مشغول خوشنویسی، ورزش یا نظاره‌گر گذر عمر هستند. میاهوی نام مجموعه جشنواره‌های خوب پکن در فصل بهار است.  بهار هر سال، چندین جشنواره‌ی میاهوی در معبد آسمان، دیتان بیهای، چانگداین، لانگتان لیک، پارک آبی نیلوفر آبی و غیره برگزار می‌شود. اگر در فصل جشنوار‌های بهاره‌ی پکن به این شهر سفر کردید، حتما در این رویدادهای شاد و زیبا شرکت کنید.

زمان برگزاری: اواخر ژانویه تا اوایل فوریه (بسته به تقویم هجری چینی)

گذرگاه جویانگ:

این گذرگاه ، در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری شهر چانگ‌پینگ که در ۶۰ کیلومتری پکن واقع شده، قرار دارد که این مکان، گذرگاهی بسیار معروف به سمت دیوار بزرگ چین است.

پارک المپیک
پارک المپیک

پارک المپیک:

این پارک آبی ، زمینی به وسعت ۱۶۲٫۵۹ هکتار را در بر می‌گیرد. پارک شیونی در مسابقات المپیک و پارالمپیک سال ۲۰۰۸ پکن، برای ورزش‌هایی مانند قایقرانی و ماراتن شنا در نظر گرفته شده بود.

 

+دیگه کجاها میشه توپکن بریم؟

_ مطلب پایین رو بخون بقیه جاها رو از دست ندی!

جشنواره بزرگ منظره باغچه

جشنواره بزرگ منظره باغچه:

این جشنواره‌، همه ساله در فصل جشنواره‌های بهاره‌ی پکن برگزار می‌شود. در این جشنواره، نمایش‌ها و تئاترهایی از «رویای کاخ‌های سرخ» که از جمله چهار رمان برتر چین محسوب می‌شود،بر روی صحنه می‌رود. گردشگران و مردم می‌توانند با لباس‌های سنتی، عکس یادگاری بگیرند.

زمان برگزاری: اوایل ژانویه تا اواخر فوریه- محل برگزاری: نواحی خارج از چانگ 

  •  نانلوزیانگ (Nanluoguoxiang) واقع در ناحیه‌ی دانگ‌چنگ
  • پیاده‌رو کیامن داجی (Qianmen Dajie) واقع در ناحیه‌ی ژوآن‌وو
  • داشیلان (Dashilan) واقع در ناحیه‌ی ژوآن‌وو
  • لولی چانگ (Liulichang) واقع در ناحیه‌ی ژوآن‌وو

 

کجا بمونم؟

بیشتر مهمانسراها و هتل‌های پکن در منطقه دانگ‌چنگ و ژوآن‌وو واقع شده‌اند. هزینه‌ی اقامت اتاق‌های کوچک، برای هر نفر ۳۰ یوآن برای هر شب و حدود ۲۰۰ یوآن نیز برای اتاق‌های دو تخته در ارزان‌ترین هتل‌های پکن است. هتل سه و چهار ستاره در سرتاسر پکن وجود دارد. هزینه‌ی اقامت برای این هتل‌ها، در حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ یوآن برای هر شب است اما می‌توانید برای تخفیف گرفتن چانه‌ بزنید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone