تحصیل پزشکی در چین

آیا به دنبال تحصیل پزشکی در چین هستید؟

پزشکی عمومی در چین شامل یک دوره تحصیلی شش ساله است که پنج سال تحصیل بعلاوه یکسال اینترنشیپ یا کاراموزسی دارد. متقاضیان برای کسب تخصص می بایست دو یا سه سال دیگر به این بازه اضافه کنند. در سال 2021 ،به دلیل فراگیر شدن پاندمی همه دانشگاه های چین  کلاس های بین المللی  آنلاین را برای دانشجویان ثبت نام شده و دانشجویان جدید پذیرفتند.قبل از مطالعه این مقاله لازم است تا درباره تغییراتی که به صورت موقت در ثبت نام‌ها و هزینه دانشجویان خارجی با شروع پاندومی کرونا پیش آمده اطلاعاتی را کسب کنید؟

  • تحصیل در چین ـ تحصیل در سال 2023 با وجود بیماری کرونا به چه صورت ادامه پیدا کرد؟
  • تحصیل در چین ـ آیا دانشگاه‌ها در سطح بین الملل تعطیل شدند؟ و راه ورود متقاضیان خارجی را بسته اند؟
    در پاسخ به این سوال باید گفت اکثر دانشگاهها در کلیه رشته ها متقاضی می پذیرندو کلاسهای خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند.

مزایای تحصیل به صورت آنلاین :

  • بازدهی

شواهد موجود نشان می دهد که بازدهی این کلاس ها هم برای اساتید هم برای دانشجویان بیشتر از کلاس حضوری می باشد.

  • صرفه جویی زمان

یکی از بارز ترین دلایلی که افراد دوست دارند در کلاس آنلاین ثبت نام کنند، این است که مجبور نیستند در کلاس حضور داشته باشند و می توانند زمان کافی داشته باشند.این انعطاف پذیری به درد دانشجویان و دانش آموزانی می خورد که تعهدات شخصی زیادی دارند. در نتیجه همیشه نمی توانند سر زمان مشخص در کلاس حضور پیدا کنند.

  • کم هزینه بودن

تحصیل در خارج از کشور ماهیانه هزینه زندگی و خرد و خوراک و حتی ایاب و ذهاب را برای دانشجویان به همراه دارداما تحصیل آنلاین می تواند این هزینه ها را به طور کامل پوشش دهد.

  • نداشتن استرس 

نکته قابل اهمیت در آموزش آنلاین یا همان آموزش از راه دور این است که دانشجو به دور از استرس مکان جدید و افراد جدید در اولین برخورد ورود کلاس در کشور جدید بدون ترس و با اعتماد به نفس بیشتری سر کلاس حاضر می شود.

  • حل مشکل تردد

یکی دیگر از مزایای تحصیل آنلاین در زمان بیماری عدم رفت آمد برای دانشجویان و حتی دانش آموزاندر مکان های پر تردد و … می باشد لذا دانشجویان و دانش آموزان از سلامت بیشتری برخوردارند.

برخی دانشگاه ها در چین برای آمادگی هر چه بیشتر متقاضیان دوره پیش پزشکی حضوری و آنلاین برگزار می کنند.

تحصیل پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در چین

نکات تحصیل در چین 2023:

 1.  بیشتر دانشجویان بین المللی خارج از کشور چین مانند سال 2022 نیاز به گذراندن دوره های آنلاین دارند.

2. برنامه های کوتاه مدت مانند اردوهای تابستانی نیز به صورت آنلاین منتقل می شوند.

3. دانشگاه های چین بازی ها و یادگیری ها را در آموزش آنلاین با هم ترکیب می کنند تا کلاس های آنلاین را سرگرم کننده و قابل فهم کنند.

4. دانشگاه های برخی از استان ها مانند ژجیانگ می توانند فرم JW202 و نامه پذیرش را صادر کنند ، اما دانشجویان هنوز هم باید قبل از درخواست ویزای دانشجویی از  سفارت محلی چین تأییدیه دریافت کنند.

5. نکته مهم و بسیار جذاب پزشکی و دندان پزشکی چین این است که دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه های چین نیاز به گذراندن دوره های زبان و پیش پزشکی و همچنین قبولی در آزمون ورودی ندارند. به همین دلیل پزشکی در چین در مقاسیه با روسیه ترکیه هند مجارستان و دیگر کشورها امتیازات و مزایایی بیشتری دارد .

اعزام دانشجو به چین:

 طول دوره دندانپزشکی و پزشکی حدود ۶سال می باشد و زبان تدریس در این دانشگاه ها معمولا به دو صورت می باشد :

  1. حالت اول : ۲سال ابتدائی انگلیسی + ۲سال میانی انگلیسی -چینی + دو سال آخر چینی
  2. حالت دوم: ۴سال اول انگلیسی + سال پنجم انگلیسی – چینی + سال آخر به زبان چینی

متقاضیان ایرانی که قصد ادامه تحصیل پزشکی در چین و بازگشت به ایران را دارند توجه داشته باشند که باید دارای معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ( تجربی یا ریاضی )  بالای 16 و در غیر این صورت پس از اتمام دوره پزشکی و بازگشت به ایران مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت قرار نمی گیرد.شروع سال تحصیلی در دانشگاه های پزشکی چین از ماه سپتامبر / اکتبر می باشد و مهلت ثبت نام و ارسال مدارک تا پایان ماه جولای می باشد.

شهریه هر سال از 4000 دلار تا 7000 دلار بسته به نوع دانشگاه و شهر متفاوت می باشد.

تحصیل پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در چین

اعزام دانشجو به چین

دوره های تحصیل پزشکی در چین:

دوره های سال نیمه اول نیمه دوم
اولین سال تحصیلی (پیش دانشگاهی)

 

حسابداری، شیمی عمومی، معرفی علوم زیست شناسی مدرن، آموزش فیزیکی، چینی حسابداری، شیمی عمومی، فیزیک عمومی، شیمی آلی، زیست شناسی سلولی، چینی، آموزش فیزیکی
دومین سال تحصیلی (پیش از کلینیک)

 

آناتومی I، بیوشیمی (از جمله آزمایشگاه)، Histology، جنین شناسی، چینی آناتومی دوم، ژنتیک پزشکی، فیزیولوژی، تاریخ پزشکی، چینی

و سم شناسی،

سومین سال تحصیلی (پیش از کلینیک)

 

آسیب شناسی، پاتوفیزیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسی پزشکی، طب سنتی چینی، پزشکی چینی، بررسی چین میکروب شناسی، فارماکولوژی، طب پیشگیرانه، معرفی جراحی، تشخیصی
چهارمین سال تحصیلی (پیش درمانگاه و کلینیک)

 

پزشکی قانونی، اطلاع رسانی پزشکی، مقدمه ای در پزشکی خانواده، پزشکی اجتماعی و اخلاق، اپیدمیولوژی، پزشکی I، جراحی I، رادیولوژی، زنان و زایمان.
پنجمین سال تحصیلی(کلینیک)

 

پزشکی III، جراحی III، اطفال

 

بیماری های عفونی، عصب شناسی، روانپزشکی، پوست و Venereology، چشم پزشکی، Otorhinolaryngology، دندانپزشکی، پزشکی اضطراری.
ششمین سال تحصیلی(کلینیک)

 

کارمند ارشد کارمند ارشد

تحصیل در چین ـ مزایای تحصیل پزشکی در چین:

وزارت بهداشت چین برای تضمین کیفیت آموزشی بالا و ارائه استاندارد به دانشجویان خارجی ، در سال 2007 ابتدا مقررات موقتی را برای استاندارهای کنترل کیفیت در زمینه رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی منتشر کرد. در حال حاضر این استاندارها هرساله مرور و منتشر می شوند .در این نشریه فهرست حدود 49 دانشگاه پزشکی که توسط دولت چین مجوز ارائه این دوره ها را دارند وجود دارد.دانشگاه‌هایی که در این فهرست نباشند مجاز به ثبت نام دانشجویان خارجی برای رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیستند. .امروزه تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف چین را برای تحصیل پزشکی در چین انتخاب می کنند. سال گذشته بیش از 10،000 دانشجو برای تحصیل پزشکی به چین آمدند .در زیر دلایلی که برای انتخاب تحصیل پزشکی در چین آورده شده است.

واجد شرایط برای هر نوع آزمون پزشکی برای اخذ مجوز :

49 دانشگاه پزشکی دولتی تحت نظارت دولت چین فعالیت می کنند. تمامی این دانشگاهها را سازمان بهداشت جهانی تائید می کند. یعنی فارغ التحصیلان می توانند در آزمونهای پزشکی ملی زیر شرکت کنند.
MCI,PMDC,USMLE,PLAB,HPCSA,SCHS,etc.

  • مدرک شما در سراسر دنیا مورد تائید است

دانشجویان پس از گذراندن تمام واحد های آموزشی و قبولی در آزمون پایان دوره دانشگاه، مدرک فارغ التحصیلی پزشکی را دریافت خواهند کرد.دانشجویان می توانند گواهینامه خود را همراه با دیگر مدارک به سفارت کشور خود در چین ببرند و تائید آن را بگیرند.

  • هم تراز با تحصیلات تکمیلی پزشکی غرب

بیشتر دانشگاههای پزشکی چین دارای رنکینگ جهانی زیر 500 هستند و در زمینه پزشکی مدرن دارای شهرت خوبی در دنیا می باشد.رشته پزشکی سالها است که در چین به زبان انگلیسی تدریس می شود و بسیاری از فارغ التحصیلان یا در حال گذراندن تحصیلات تکمیلی خود در چین هستند و یا به عنوان پزشک در کشور خود مشغول کارند .

تسهیل در صدور پذیرش برای دانشجویان خارجی

در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان،امریکا،اروپا،امکان ثبت نام در دانشگاههای پزشکی چین بیشتر است.به علاوه تحصیل پزشکی در چین بسیار ارزانتر از دیگر کشورها است . شما با انتخاب چین از رقابت تنگاتنگی که در دیگر کشورها وجود دارد خودتان را نجات می دهید و در ضمن مراحل اخذ پذیرش بسیار راحت است .

تحصیل در چین ـ هزینه زندگی و شهریه پایین:

تحصیل رشته پزشکی در چین 70 در صد ارزانتر از انگلستان یا امریکا است.مثلا رشته پزشکی در آمریکا بدون 4 سال دوره پیش پزشکی حدود 200.000-160.000 دلار هزینه دارد.در حالی که شما می‌توانید دوره کامل 6 ساله را با هزینه ای حدود 50.000-30.000 دلار بگذرانید.در مقایسه با دیگر کشورها هم شهریه‌ها در چین خیلی معقولانه تر است.زیرا وزارت بهداشت چین به اساتید دانشگاه کمک هزینه می‌دهد و هزینه تدریس در این دانشگاهها به نسبت پایین می آید و برای دانشجویان خارجی خیلی به صرفه تر است .

تحصیل پزشکی در چین
تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین در محیطی بین المللی:

از آنجا که روز به روز به تعداد دانشجویان خارجی در چین اضافه میشود. چین به طور چشمگیری در حال بین المللی شدن پیش می‌رود.هنگام تحصیل در چین شما با دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان روبرو می‌شوید.شما علاوه بر فراگرفتن فرهنگ های بین المللی مختلف می‌توانید با فرهنگ سنتی چین هم آشنا شوید.بیشتر کشورها در دانشگاه ها نماینده دارند.

تحصیل در چین به زبان انگلیسی:

برای تحصیل در چین نیازی نیست که به زبان چینی مسلط باشید! دانشگاه های چین هزاران برنامه آموزشی با کیفیت بالا را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و ازین رو تحصیل در چین به زبان انگلیسی بسیار در دسترس است.

این که آیا می خواهید یک برنامه کوتاه مدت زبان چینی بگیرید یا یک مدرک رسمی در رشته های اقتصاد ، تجارت ، مالی ، حقوق یا چینی بگذرانید ، دانشگاه های چین برای هر دانشجویی برنامه های در دسترس دارند. همچنین می توانید یک ترم ، یک سال تحصیل کنید یا در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری شرکت کنید.نحوه انتخاب برنامه مناسب به زبان انگلیسی بر عهده دانشجو می باشد.در چین برنامه های آموزش انگلیسی خوبی وجود دارد. فقط باید برنامه مناسب را انتخاب کنید. هنگامی که برای برنامه آموزش انگلیسی در چین درخواست می کنید ، اعتباربخشی مهم است. به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا برنامه از حداقل استانداردهای کیفیت برخوردار است یا فراتر می رود. به عنوان مثال ، دانشگاه ناتینگهام دارای پردیس هایی در انگلستان ، چین و مالزی است. دوره های مشابه ارائه شده در پردیس های مختلف دارای مجوز یکسان هستند. برخی از رشته های اصلی دانشگاه ناتینگهام نینگبو چین (UNNC) دارای مدل 2+2 هستند. دانشجویان می توانند دو سال را در محوطه دانشگاه چین و دو سال را در پردیس انگلستان گذرانده باشند.

بیشتر بخوانید :

دانشگاه Xian Jiaotong-Liverpool (XJTLU) یک دانشگاه مشترک است که توسط دانشگاه Xian Jiaotong و دانشگاه لیورپول تاسیس شده است. دانشجویان کارشناسی می توانند دو مدرک دریافت کنند: مدرک XJTLU و مدرک انگلستان از دانشگاه لیورپول. این مجوز اعتبار خاص خود را دارد زیرا نمی توان آن را محوطه دانشگاه لیورپول در چین در نظر گرفت. مدرسه بین المللی تجارت در XJTLU جوانترین مدرسه تجاری است که دارای اعتبار تاج سه گانه (AACSB ، EQUIS و AMBA) است. از ژوئیه 2021 ، تنها 11 دانشگاه در چین دارای اعتبار تاج سه گانه هستند.فرصت های زیادی برای برنامه های آموزش زبان انگلیسی در چین وجود دارد. نیازی نیست به دنبال برنامه هایی با کمترین شهریه باشید. برخی از دانشگاه ها همچنین دوره های رایگان آموزش زبان چینی را برای دانشجویان بین المللی که در برنامه های انگلیسی تدریس می کنند ، ارائه می دهند.مرکز آموزش چین (CEC) خدمات برنامه رایگان را برای چندین دانشگاه انگلیسی تدریس شده در چین ارائه می دهد. 

تعداد زیاد بیمارستانها با کیفیت بالا برای گذراندن دوره اینترنشیپ:

تمام دانشگاه‌هایی که مجاز به ثبت نام دانشجویان خارجی هستند،باید حداقل استاندارهایی را که وزارت علوم چین تعیین کرده است دارا باشند . بیمارستانهای وابسته به دانشگاه که دانشجویان دوره اینترنشیپ را در آنجا می گذرانند باید دارای گرید 3 و سطح الف باشند ،و دارای تجهیزات پزشکی با استاندارهای جهانی و تخت کافی برای بیماران باشند.چین پر جمعیت ترین کشور دنیاست و به همین دلیل ظرفیت رشته پزشکی چین به سرعت در حال افزایش است؛ و به زودی یکی از بزرگترین بازارهای پزشکی در دنیا خواهد شد.

 چند دانشکده پزشکی در چین وجود دارد؟

حدود 180 دانشگاه پزشکی در چین وجود دارد. از این تعداد، حدود 50 دانشکده پزشکی وجود دارد که برنامه های MBBS انگلیسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

چگونه می توانید پس از تحصیل پزشکی در چین پزشک شوید؟

پس از فارغ التحصیلی با مدرک پزشکی بالینی، دانشجو می تواند بلافاصله به عنوان یک پزشک بالینی فعالیت کند. سپس او می تواند تحت آموزش های تخصصی مقیم (SRT) قرار گیرد. این فرمت که برای اولین بار در سال 2014 پذیرفته شد، حداقل به 3 سال اقامت نیاز دارد. توجه به این نکته ضروری است که دانش آموز قبل از شروع تحصیل در رشته پزشکی باید در مورد رشته آموزشی تصمیم گیری می کرد.SRT تمام جنبه های مراقبت از بیمار، از جمله گرفتن شرح حال، معاینه فیزیکی، تشخیص، برنامه ریزی و تعامل را پوشش می دهد.

آب و هوای چین منطقه به منطقه متفاوت است

دانشجویان می توانند از زندگی در فضای دانشگاه لذت ببرند و یا در اوقات فراقت به جاهای دیگر بروند.دانشگاهها برای اینکه فرهنگ و سنت با شکوه و جذاب چین را به دانشجویان نشان دهند،فعالیت های متنوع زیادی را برای آنان برنامه ریزی می کنند .دانشجویان نه تنها با تاریخ و فرهنگ چین آشنا می شوند،بلکه می توانند با روحیه نسل جدید چین هم آشنا شوند.

تحصیل در جامعه ای با درجه امنیت بالا

چین مکانی صلح آمیز و دارای امنیت با لا است.دولت چین برای حفظ امنیت و آرامش مردم و اجتماع چین ،قوانین سختی را برای جرائم اعمال می کند. بر طبق آمار رسمی نرخ جرائم در چین هر ساله رو به کاهش است.در عین حال دولت چین برای حفظ امنیت و آرامش دانشجویان خارجی حفاظت های خاصی را برای آنان در نظر گرفته است.

تحصیل در چین ـ کشف تاریخ دیرینه و فرهنگ غنی چین

با دستاوردهای سرسام آوری که چین در طی 30 سالی که وارد جهان خارج شده است به دست آورده ،بیش از 260.000 دانشجوی خارجی در دانشگاهها و کالج های بین المللی چین ثبت نام کرده اند. و آنجا را به عنوان یکی از محبوب ترین مکانها برای تحصیل ساخته است.دارای ویژگی های یک فرهنگ مرموز و کهن ویک اقتصاد نوین و پر جنب و جوش است.کشور چین برای هر فردی جذابیت خاصی دارد.

 هزینه های زندگی و تحصیل MBBS  در دانشگاه پزشکی چین:

  • شهریه دانشگاه های پزشکی : حدود 35000 تا 45000 یوآن   RMB
  • هزینه درخواست ثبت نام : 800 یوآن
  • معاینات پزشکی : حدود 600 یوآن
  • اجازه اقامت : حدود 800 یوآن
  • بیمه درمانی : 600 یوآن
  •  خرید کتاب: حدود 3.000 یوآن
  •  هزینه های فوق به صورت تقریبی است و برای دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف این هزینه ممکن است متفاوت باشد. کرایه حمل و نقل در چین مترو و اتوبوس : از 2یوآن تا 5 یوآن ( بسته به شهر )
  • هزینه هتل در چین البته بستگی به کیفیت از200 تا 700 یوآن متغیر است.
  • هزینه های دیگر اجاره: کرایه یک خانه یک خواب بسته به شهر از 1500 تا 4000 یوآن در ماه متغیر است
  • خدمات رفاهی (برق، گاز، آب) حدود 100 تا 400 یوآن در ماه )

تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ چین از معروفترین دانشگاه های جهان و دارای رتبه 165 در جهان و رتبه 25 در آسیا در فهرست QS می باشد. دوره پزشکی در این دانشگاه 6 سال و نیمه بوده و به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. علاقمندان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند اما داشتن مدرک زبان  IELTS در زمان اخذ پذیرش ضروری نیست. بر اساس مصوبه شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت مدرک تمامی دانشگاه‌هایی که در جمع 1000 دانشگاه برتر فهرست QS قرار دارند معتبر می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در چین
تحصیل به زبان انگلیسی در چین

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین :

  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه اصل یا گواهی پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان ( ارائه گواهی زبان از آموزشگاه )
  • ترجمه اصل دیپلم یا گواهی دیپلم به زبان انگلیسی
  • گواهی موجودی بانک
  • عکس پرسنلی
  • ترجمه عدم سوء پیشینه

حداقل شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در چین و اعزام دانشجو به چین :

  • داشتن یک دوره تحصیلی برابر با فارغ التحصیلی دبیرستان های چین.
  • معدل بالاتر از B+70 یا متوسط آن و برابر آن.
  • متقاضیان باید شهروندان غیر چینی با گذرنامه معتبر،بالای 18 سال و زیر30 سال باشد.
  • از کشورهای انگلیسی زبان با نمره IELTS 6.0 و یا TOEFL به نمره 530 باشند.

مطالب مفید :

تحصیل در چین

پزشکی و دندانپزشکی در چین

بورسیه تحصیلی روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

جهت گذراندن دوره های پزشکی در چین تیم مجرب و کارآزموده اعزام دانشجو موسسه بنیاد جهانی در خدمت شما است.

راه های ارتباطی با ما:

88792553-4

88664005-6

واتسپ:09122423999

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

برچسب ها : , , ,

۲ دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب مشابه

فهرست
settings_phone